2 Şubat 2016 Salı

Fincan Tatlısı Tarifi

   Akşam yemeklerinden sonra kesinlikle tatlı yemeliyim. Yemezsem doyduğumu pek anlamam Keyfimde yerine gelmez.Genelde şerbetli tatlılarla aram yoktur.İki dilimden fazla yediğim zaman ağır gelir.Kalori hesaplamasıda yapmam aslında kilo almak gibi bir problemim yoktur. Yediği halde kilo alamayanlar grubundayım. Sadece damak zevkim sütlü tatlılardan yanadır.İşte bu yüzden severek yediğim misafirlerimede ikram edebildiğim hoşta bir görünümü olan fincan tatlısından bahsedeceğim sizlere.Hem çok pratik hemde maliyeti düşük bir tatlı. Bir o kadarda lezzetli.

MALZEMELER
-5 su bardağı süt
-2 kahve fincanı un
-2.5 kahve fincanı toz şeker
-1 paket vanilya
-1 yemek kaşığı margarin
-1 bitter çikolatanın yarısı
-İstenilen ölçüde hindistan cevizi ben bol kullanıyorum

YAPILIŞI
Teflon bir tencerenin içerisine un, şeker ve sütü ekleyerek sürekli karıştıralım.Orta ateşte muhallebi kıvamına gelene dek pişirelim. Topaklaşmaması için sürekli karıştırmak şart. Olurda topaklaşırsa blendır yardımıyla pürüzsüz hale getirebilirsiniz.Ocaktan alınan muhallebinin üzerine margarin ve vanilyayı ekleyerek iyice karıştıralım. Kahve fincanlarını suyla ıslatarak muhallebileri eşit miktarda paylaştıralım.Soğuyan muhallebiyi buzdolabına alarak en az 2 saat dinlendirelim.Bir tepsiye bol miktarda hindistan cevizi dökelim.buzdolabından muhallebileri alarak bıçağın ters tarafıyla fincanda bulunan muhallebilerin bardaktan ayrıl
masına yardımcı olalım.Dikkatli bir şekilde muhallebileri hindistan çevizi içerisinde gezdirerek iyice bulayalım ve tabağa alalım.üzerine bitter çikolatayı rendeleyerek servis yapalım.Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. Çok güzel görünüyorlar :) Ellerine sağlık. Benimde dediğin gibi yemekten sonra tatlı ihtiyacım oluyor. Bu tarifi deneyeceğim, bize de bir farklılık olacak. :)

    YanıtlaSil
  2. Umarım beğenirsiniz.Ben çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba blogunuza keşif etkinliğinden geliyorum.takipteyim:)bende bloguma beklerim:)
    http://merininblogu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. Merhaba nefis olmuş. Ellerinize sağlık . Blog keşif etkinliğindn geliyorum. Bana da bklrim
    Cafe Tigris tigrisdriver.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Elinize sağlık:)) çok sevdiğim bir tatlıdır bu. Sütlü tatlılar hmmmm...
    Ben de sizi sayfama ziyarete beklerim ve katılırsanız çok sevinirim:))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim yorumların içi çok teşekkür ederim hemen takibe alıyorum. :)

      Sil

Değerli zamanınızı yorum yaparak kullandığınız için teşekkür ederim. En yakın zamanda yorumunuza dönüş yapılacaktır.