1 Şubat 2016 Pazartesi

Saç Nezlesine Bitkisel Çözüm

   
   Uzun zaman süren saç dökülmemi çeşitli bitkisel formüllerle çözmeye çalıştım.Sonlandırdığım saç dökülmem belli bir süre sonra tekrar gündeme gelince canım gerçekten çok sıkılmaya başladı.Bel hizzamda olan saçlarımı istediğim şekilde bir türlü kullanamadım.Oysaki onları uzatmak için yine çeşitli bitkisel bakımlar ve maskeler kullandım. Sonunda istediğim uzunluğa getirmeyi başardım Ama benim sürekli tekrarlayan saç dökülme sorunuma ne yaptıysam sonuç alsamda tekrar etmesi çok büyük bir hayal kırıklığı oldu benim için.        
    1 ay önce cildiye bölümünden randevu alıp sebebinin araştırılmasını istedim.Bir ay önce diyorum çünkü kullandığım bitkisel yöntemlerden emin olmadan paylaşmak istemedim.Tüm tahlil sonuçlarım herzamanki gibi normal çıktı.Sorun saç nezlesi olmammış. Daha önce böyle birşey hiç duymamıştım bile.Saç nezleside neymiş dedim doktora. Bana detaylı bir şekilde anlattı. Saç nezlesi saç derisi gözeneklerindeki tıkanma sonucu hava alımı engelleyen birşeymiş.

   Genelikle başı kapalı bayanlarda,saç temizliğine dikkat etmeyen bireylerde ve saçlar ıslakken saçlarını toplayan kişilerde olurmuş.Oysaki ben saçlarıma çok önem veren ve temizliğine çok dikkat eden biriyimdir..Bana uyan kısım saçlarımı ıslakken topluyor olmamdı.
   Belirtilerine gelince saç diplerinde yanma,acıma ve kaşıntı şeklinde kendini göstermişti ve akabinde ne yazıkkı önüne geçilemeyen şiddetli saç dökülmesi.Özellikle ıslakken saç diplerimde inanılmaz kaşıntı ve yanma olurdu.saç diplerim çok kaşınıyor diye isyan ettiğimde saçların beyazlıyorda ondan derlerdi.Oysaki ailede öyle aman aman saçları erkenden beyazlayan yoktu.Seksen yaşına giren anneannemin bile saçlarında tek tük beyazlar vardı.Ama dedik herhalde stresten olabilir.Malum hayat zor.çocuktur.eştir,dosttur,maddi sıkıntılar derken stres altında olmamak mümkün değil .Helede sizi anlayan bir eşiniz yok ise.neyse .. Blogu ağlama duvarına çevirmeden konumuza geri dönelim en iyisi. Çünkü başlarsam sanırım sonu gelmez anlatacaklarımın.

UYGULAMA 1
Beş adet aspirini dövüp maden suyuyla karıştırın.Elde edilen karışımı saç diplerinize uygulayın ve 15 dakika bekletin Ardından ılık suyla durulayın . Bu kür saç diplerinizdeki kaşıntıyı dindirmenize yardımcı olur.

UYGULAMA 2
1 adet yumurta sarısı, bir çorba kaşığı alkol, 1 çorba kaşığı hintyağı ve 1 çay kaşığı tuzu karıştırarak saç diplerinize uygulamanız saç diplerinizdeki kaşıntıya dindiren bir diğer formüldür.

KARANFİL KÜRÜ
Şiddetle önerdiğim bir diğer formül karanfil kürü.
10-15 tane kaliteli karanfili 1 bardak suyun içerisine koyarak 10 dk boyunca kaynatın Ağızı kapalı bir kavanoza koyarak ılımasını bekleyin ve ardından süzerek saç diplerinize masaj yaparak uygulayın Ben bu uygulamayı sprey şişesine koyarak püskürtme yöntemiyle uyguladım Daha pratik oldu.Yalnız her uygulamada taze hazırlayın.Uygulamadan sonra durulamak tercihinize kalmış.


YAPILMASI GEREKENLER
-Banyo sonrası saçlarınızı kurutmayı ihmal etmeyin.
-Uzun saçlı bayanlar ıslak saçlarınızı kurutmadan saçlarınızı toplamayın.
-Çok sıcak veya soğuk suyla banyo yapmamaya dikkat edin.
-Saçlarınızı jöle ve benzeri kimyasal ürünlerle boğmayın.
-Saç nezlesine ve dökülmesine neden olan en büyük nedenlerden biri strestir. Olabildiğince stresten uzak kalmaya çalısın.
-Protein ve mineral bakımından zengin besinler tüketin.

  Ben bu uygulamalar sonucunda saç nezlemden kurtuldum ağrı , kaşıntı ve yanmada ortadan kalkınca saçlarınızda gözeneklerin açılmasına bağlı olarak hafifleme hissedeceksiniz.Hepinize geçmiş olsun.

11 yorum:

  1. Merhaba bu kürü ne kadar kullandiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ay boyunca hergün günde iki kez. Sonrasında gün aşırı iki kez. Daha sonra ise haftada 3-4 kez şeklinde kademe kademe azalttım ama hiç son vermedim.şimdide aklıma geldikçe on beş günde 1-2 kez seklinde devam ediyorum. Dökülmeniz kesildiğinde siz sonlandırabilirsiniz. Ama ben zaman zaman banyo öncesinde tekrar ediyorum. Gećmiş olsun.

      Sil
    2. Ben bir haftadir bunu yapiyorum fazla bis değisiklik fark edemiyorum hep ayni acaba uygulamya devam etmeliyim ne yapmam gerekiyor bi zhmt yardimici olsaniz

      Sil
    3. Evet devam edin. Bir iki ay buarada yeni keşfettiğim bir kür daha var sizinle paylaşayım karbonat ve elma sirkesi. Banyo öncesi iki tatlı kaşığı karbonatı bir iki kaşık elma sirkesiyle karıştırarak saç diplerinize beş dakika masaj yoluyla tatbik edin. Bu karışımı su ilede yapabilirsiniz. Bunuda haftada iki şeklinde uygulayın. Kolay gelsin.

      Sil
  2. Karanfil kürü güzelmiş uygulayacağım sevgiler:))

    YanıtlaSil
  3. BU yöntemleri kullananoldumu yada kullanan varsa bu uygulamaların hepsini kullanmamız gerekiyor mu acil cevap arıyorum?*? çok acil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bizzat kendim kullanıyorum karanfil kürünü özellikle öneririm geçmiś olsun.

      Sil
  4. Bütün kürleri denediniz mi yoksa sadece karanfil kürünü seçerek onu mu uyguladınız? Cevabiniz icin simdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim hepsini denedim. Karanfil küründen cok memnun kaldım.

      Sil
  5. "helede sizi anlayan bir eşiniz yok ise..." işte bu kısmı beni çeken... buna bi kürünüz varmı acaba? bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm :(( henüz onun için bir kür bulamadım. Bulduğumda ilk işim uygulayıp işe yararsa sizinle paylaşmak olucak. O mevzu biraz derin :)) yine derinden derinden nefes alıp bi ahhhh çekdim.

      Sil

Değerli zamanınızı yorum yaparak kullandığınız için teşekkür ederim. En yakın zamanda yorumunuza dönüş yapılacaktır.